Kiekrz: Modlitwa w miejscu objawień św. s. Faustyny Kowalskiej (zapowiedź)

W podpoznańskim Kiekrzu 9 października bp Zdzisław Fortuniak będzie przewodniczył uroczystej Eucharystii z okazji 73. rocznicy śmierci św. s. Faustyny Kowalskiej. Zostanie ona odprawiona w miejscu, gdzie w 1929 r. św. s. Faustyna, przebywająca w tutejszym domu Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia, miała jedno z objawień Jezusa.
Msza św. pod przewodnictwem poznańskiego biskupa pomocniczego zostanie odprawiona przy ołtarzu polowym w miejscu objawienia – nad Małym Jeziorem Kierskim. Poprzedzi ją procesja Drogą św. s. Faustyny – ścieżką, jaką święta przemierzała idąc nad jezioro – która wyruszy z domu Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia w Kiekrzu.

Oprawę muzyczną liturgii zapewni Zespół Muzyki Sakralnej Lumen pod dyr. Zbigniewa Małkowicza, twórcy pop-oratorium „Miłosierdzie Boże” skomponowanego w oparciu o teksty z „Dzienniczka” św. s. Faustyny.

Siostry ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, do którego należała także św. s. Faustyna Kowalska, przybyły do Kiekrza w 1928 r. z inicjatywy ks. kanonika Walentego Dymka, późniejszego arcybiskupa poznańskiego. 7 lipca 1929 r. przyjechała do kierskiego klasztoru na ok. 3 miesiące św. s. Faustyna, aby zastąpić chorą siostrę w pracy w kuchni.

13 września 1929 r. podczas przeżywanych wówczas jednodniowych rekolekcji św. s. Faustyna dostąpiła objawienia Pana Jezusa nad Jeziorem Kierskim Małym. Tak opisuje to doświadczenie w swoim „Dzienniczku” (p. 158):

„Kiedy byłam w Kiekrzu, aby zastąpić jedną z sióstr na krótki czas, w jednym dniu po południu poszłam przez ogród i stanęłam nad brzegiem jeziora, i długą chwilę zamyśliłam się nad tym żywiołem. Nagle ujrzałam przy sobie Pana Jezusa, który mi rzekł łaskawie: To wszystko dla ciebie stworzyłem, oblubienico moja, a wiedz o tym, że wszystkie piękności niczym są w porównaniu z tym, co ci przygotowałem w wieczności. Dusza moja została zalana tak wielką pociechą, że pozostałam tam do wieczora, a zdało mi się, że jestem krótką chwilę. Dzień ten miałam wolny i przeznaczony na jednodniowe rekolekcje, więc miałam zupełną swobodę oddać się modlitwie. O, jak Bóg jest nieskończenie dobry, ściga nas swoją dobrocią. Najczęściej zdarza się, że udziela mi Pan największych łask wtenczas, kiedy ja się wcale ich nie spodziewam”.

Zgromadzenie Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia posługuje w Kiekrzu do dzisiaj. W 1984 r. otwarto przy kierskim domu zgromadzeniu ochronka dla dzieci, a w 1986 r. rozpoczął działalność prowadzony przez siostry Dom Samotnej Matki. Natomiast w 2005 r. odbudowano Drogę św. s. Faustyny, którą święta podążała na miejsce objawień.
bt / Kiekrz
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 08 października 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

1 komentarz:

  1. Jezu Miłosierny, UFAM TOBIE. Błagam o modlitwę za mojego Mężą, który pogrążył się w upadku swojej firmy.Prosimy o modlitwę za nas, gdyż jest nam bardzo ciężko i potrzebujemy pomocy .Jadwiga -Czcicielka Jezusa Miłosiernego

    OdpowiedzUsuń