GODZINA MIŁOSIERDZIA

Godzina Miłosierdzia - odprawiana o godzinie 15:00 - upamiętnia konanie Jezusa na krzyżu za grzechy całej ludzkości. Jest ona wezwaniem do wdzięcznego zwrócenia swych myśli i serca w stronę Boga - Człowieka, który ofiarował się i umarł za nasze niewierności. Święta Siostra Faustyna została poproszona przez samego Jezusa, aby ta Godzina w szczególny sposób czczona była na ziemi.

"O trzeciej godzinie błagaj Mojego Miłosierdzia, przede wszystkim dla grzeszników i choć przez krótki moment zagłębiaj się w Mojej męce, w Moim opuszczeniu i w chwili konania. Jest to wielka godzina dla świata całego"./Dz. 1320/ Pan Jezus z niepojętą miłością zwraca się do każdego człowieka. Z wyjątkową wrażliwością otwiera Swoje Serce dla tych, którzy w Godzinie Miłosierdzia łączą się z Nim w ufnej i żarliwej modlitwie. Zaprasza, by w tym świętym czasie z miłością zatopić się w Jego Miłosiernym Sercu i trwać przy Nim upraszając miłosierdzia dla całego świata, zapewniając, iż:
Nie odmówi duszy niczego, o co Go prosi /por. Dz/

Bóg nieustannie poszukuje takich ludzi, którzy ulżą Jego osamotnieniu, które przenikało Go podczas męki i konania na Górze Kalwarii. Zaś jeszcze milsi stają Mu się ci, którzy łagodzą Jego ból czułą i gorliwą modlitwą - prosząc Go o miłosierdzie dla najbardziej grzesznych i oziębłych dusz. Na kartach dzienniczka s. Faustyna zapisała słowa Jezusa, w których wyraził w jaki sposób mamy przeżywać Godzinę Miłosierdzia, określił jej cel i przekazał obietnice związane z jej odprawianiem.

Syn Człowieczy nieustannie zachęca nas do praktyki Godziny miłosierdzia. Podkreśla jej znaczenie i nieopisaną wartość. W niej to wykonało się dzieło odkupienia, przez które Jezus zadośćuczynił Bogu za nasze grzechy i grzechy całego świata. Najpiękniejszą pieśnią wypełniającą całe nasze życie winna stać się dla apostołów Bożego Miłosierdzia antyfona powtarzana w słowach Koronki: Miej miłosierdzie dla nas i całego świata.

Modlitwy w Godzinie Miłosierdzia:

Koronka do Bożego Miłosierdzia
Droga Krzyżowa
Adoracja NS
Gorzkie Żale
Litania do Bożego Miłosierdzia

2 komentarze:

  1. Jezu Miłosierny Ty który z miłości dla mnie podjąłeś krzyż błagam o Twoje miłosierdzie i cud w moim życiu.Błagam wybacz mi moje winy i uratuj mnie.Bądź wola Twoja . Jezu ufam Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. NAJUKOCHAŃSZY JEZU, MOJA MIŁOŚCI,BOŻE MÓJ,najlepszy PRZYJACIELU, który jesteś MI bardzo bliski, bez którego nie chcę już żyć, ulituj się nade mną i uratuj mnie od wszelkiego zła...UFAM CI JEZU !!!

    OdpowiedzUsuń